Trip 2 hari semalam ke melaka

Asalamualaikum ♥

Apa khabar semua? Dah lama tak menaip rasa kekok sikit * ayatselalu *

Haaa , bagi yang ada terbaca satu entri yang saya buat sebelum ni , saya cakap yang lepas exam saya akan terus update. Kan?? Haa tapi dah lambat 2 hari sebab tahu tak saya pergi melakaa!!! Rombongan kelas aliran agama atau dikenali sebagai KAA. Kat tempat korang panggil apa? Ok , kelas rancangan khas (RK) kan?

Saya pergi kejap je. 2 hari satu malam. tak lama memula nak pergi 3 hari 2 malam. Tapi tukar plan pergi 2 hari je. Maybe nak kurangkan bajet,. Konon --" hahahahahha. Ok lets carry on beybeh!!

Mohon scroll untuk lihat gambar ahahahahahaha.

Firstly hari sabtu we gathered at our school gate. Dalam pukul 3.30 pagi gitu loo. Kami bertolak kul 4 so saya terdatang lambat punya gelabah rupenya ada lagi yang lambat waduhh makk oii~

Ok la jom tengok gambooo.

first , pergi :
MINI ASEAN & MALAYSIA CULTURAL PARK , MELAKA
 thank you clipart senyum~ haha 

dekat ngan pintu masuk *lahsangat

Rumah pahang kot

Naik kereta kuda ( RM 5 seorang )

Kuda tu namanya Boy! me and the gang! 

Ni rumah apa pun saya tak ingat haha!

Ok lepastu kita pergi Galeri Hang tuah and Perigi hang tuah ada la beli cencalok , inang inang 
Malas nak cerita panjang , malam tu kitaorang 39 pelajar bersamaan 3 orang guru pengiring pergi menaiki menara taming sari yang tingggi !! 


Suasana melaka di saat malam hari dan gambar ini ditangkap di ketinggian 80 meter (menara)

Lepastu kami dah naik menara taming sari ni , cikgu bagi berjalan sekitar pasar malam melaka. Ok! Hahaha, kami pulang ke villa dan tidor ~ 

esoknya kami pergi LAMAN SENI 7 , SHAH ALAM (perjalanan balik tu) 

kan laman seni ada macam macam STREET ART tapi tak sempat tangkap gambar street art just WALL ART je lah pon ok . Dan kawan saya merangkap photographer iaitu Farah Adila Abu Hassan , thank you so much dear ! 

wall art , serpihan kaca

Wall Art , Aiskrim tumpah

Wall Art , Bujang Lapok

Ni bukan wall art tapi ni bende besi tu

Wall Art , talam dan sudu garfu

Wall Art , Arnab dalam kepulan tu

Meh saya tolong siram pokok ye pakcik hihi!~

Kerusi ni real bukan art. Tapi macam tong 

Budak tu nak kene sedut! tolong~

Dah tu kitorang sambung perjalanan balik lepastu kami semua menonton filem lawak gila walaupun crita hantu kami gelak sakan dengan cikgu maimunah haha. dah macam rapat je kami 4 orang dengan cikgu~ kami ni dok depan. Lepas seat cikgu seat kitorang hihihi~  filem kami tengok :
  1. Dollah Superstar
  2. Pengantin Malam
  3. Mat Tudung
  4. Caesar & Koba
And then hujan lepastu singgah gopeng dan balik bye!~
 



 

2 comments: