Aku Tak Tahu Nak Buat Pilihan

Asalamualaikum ♥
So, nak dijadikan cerita aku diterima masuk ke KPBKL. Kolej Profesional BaitulMal Kuala Lumpur. Atau dulunya dikenali sebagai IPB iaitu institut profesional baitulmal. Aku kelirula. Aku x tahu nak pegi ke tidak. Aku tak yakin. Ye, jawapannya isthikarah. Im gonna do it. But, I need someone to motivate me.

Aku dapat tahu kewujudan kolej ini dari kawan aku la nama dia Syarfa. Dia baik. Dia nak bantu aku sambung belajar. Aku tahun lepas dah masuk satu kolej ni namanya KTM iaitu Kolej Teknologi Midas, Batu Gajah, Perak. Kat situ aku belajar 6 bulan je. Korang jangan salah paham. Situ memang 6 bulan yer. Aku x lari ekk. Kat situ aku ambik SKM Pastri Level 2. Ye sekarang aku ada SKM Level 2.  Tapi itu dulu. Sekarang aku more kepada nak sambung akademik.

Kawan aku tu la yang suggest masuk sini. sebab dia memang dah ada kat sana. So aku pun try la apply. Apply apply then aku layak la. Aku apply kos Diploma Syariah Islamiah. Dulu masa aku sekolah menengah aku ambik aliran agama akaun. So syariah tu antara subjek fav aku la. Tapi spm dapat B+ ajurrr.

Ok back to the topic, so sekarang aku sangat sangat keliru sama ada aku nak masuk atau tak kolej ni. Kolej ni swasta tau. Yuran mahal. Kalo aku masuk DSI tu dalam RM25K la x termasuk asrama. haihhhh.

Ye kat situ ada bantuan biasiswa. tapi untuk yang layak je. Tapiiii aku memang nak belajar syariah lagi. Aku minat. Tapi aku risau pasal kos duit tu. Aku x nak susahkan siapa siapa. Dulu masa sekolah kalo bayaran yuran semua aku guna duit biasiswa 800 setahun tu. Tapi tu takpe, yuran sekolah murah. Yuran kolej.... hmmm

Soo, korang tolongggg la bagi pendapat. Atleast aku boleh tidur aman malam ni.

Btw, tarikh daftar utk kelayakan aku ni ialah 30 Jun ini.

ok la. tq, harap dapat bantu saya insan lemah ini


No comments:

Post a Comment